9 Οκτ 2007

...και η Nintendo μένει άφωνη!


Όλη η βιομηχανία περιμένει έναν από τους πιο αναμενόμενους τίτλους όλων των εποχών (όσο κλισέ ακούγεται πλέον αυτό…), το Super Mario Galaxy. Όλοι περιμένουν να δουν εάν ο τίτλος θα καταφέρει να σταθεί στο ύψος του ονόματος του Mario και, γιατί όχι, να ξεπεράσει τον καλύτερο 3D platform τίτλο όλων των εποχών, το Super Mario 64. Τα μέχρι τώρα δείγματα είναι πολύ θετικά, με φρέσκιες ιδέες πάνω στην εκπληκτική βάση που έδωσε το Mario 64. Υπάρχει όμως στο παιχνίδι ένα φαινόμενο, ένα φαινόμενο το οποίο υπάρχει σε όλους τους τίτλους της Nintendo.

Ο Mario και οι υπόλοιποι χαρακτήρες στο παιχνίδι δεν έχουν φωνή!

Όταν λοιπόν ο παίκτης έρχεται σε επαφή με κάποιον npc (non player character), αντί να αρχίσει μια νορμάλ φωνητική συνομιλία, πετάγεται ένα «μπαλονάκι τύπου κόμικς» διαλόγου με το τι θέλει να πει ο κάθε χαρακτήρας. Έτσι ο παίκτης είναι αναγκασμένος να διαβάσει το κάθε μπαλονάκι, ώστε να μην του ξεφύγει κάτι, αντίθετα με άλλα παιχνίδια όπου υπάρχουν κανονικά voice overs και από κάτω υπότιτλοι.

Με μια πρώτη σκέψη καταλαβαίνουμε ότι αυτό το φαινόμενο αντιτίθεται σε όλες τις αξίες που πρεσβεύει η νέα γενιά των βιντεοπαιχνιδιών, στην οποία ο τεχνικός τομέας έχει πλέον (δυστυχώς, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση) τον πρώτο ρόλο στην ανάπτυξη ενός βιντεοπαιχνιδιού. Και μέσα στον τεχνικό τομέα φυσικά συγκαταλέγεται και ο ήχος. Αυτό όμως είναι κάτι το οποίο φαίνεται να έχει επιλέξει η ίδια η Nintendo. Γιατί;

Η Nintendo είχε πάντα την φήμη της «παιδικής» εταιρίας. Και η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν προσπάθησε σοβαρά να αποτινάξει αυτή την ιδιότητα από πάνω της. Έχουν μείνει στην ιστορία οι εμφανίσεις του Shigeru Miyamoto με ασπίδα και σπαθί στις παρουσιάσεις του Zelda. Ακόμα και ο πιο σκληροπυρηνικός (νεοελληνικά: hardcore) τίτλος της είναι το Metroid Prime, ένα FPS το οποίο είναι μάλλον light σε σχέση με τους υπόλοιπους fps τίτλους στην βιομηχανία (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι κορυφαίο παιχνίδι).

Αυτή της λοιπόν η ιδιότητα οδηγεί και τους τίτλους της. Υπάρχει ένας πολύ σοβαρός λόγος για τον οποίο ο Mario, ο Link, o Bowser και η Princess Peach δεν έχουν κανονικά voice overs, παρά μόνο κάνουν μερικά ηχητικά εφε όταν έρχεται η ώρα να εκφραστούν. Και αυτός ο λόγος είναι η παραμυθένια ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Και αυτή η παραμυθένια ατμόσφαιρα είναι υπεύθυνη για ένα άλλο φαινόμενο που προκαλεί το παιχνίδι, κυρίως λόγω και της ιστορίας που έχει στην βιομηχανία: ο κάθε παίκτης έχει την δική του εντύπωση για το πώς θα πρέπει να είναι η φωνή του πρωταγωνιστή.

Με αλλά λόγια συμβαίνει το εξής: είναι ρίσκο το να γίνουν voice overs πάνω στους τίτλους της Nintendo, τίτλους καταξιωμένους και ιστορικούς. Το ρίσκο που υπάρχει είναι το γεγονός ότι κάθε παίκτης έχει την δικιά του εντύπωση για το πώς θα πρέπει να μιλάει ο Link, o Mario και ο Bowser. Ενώ λοιπόν οι γενικές γραμμές υπάρχουν (δεν μπορεί ο Bowser να έχει μια γλυκιά φωνή), υπάρχει πάντα ο κίνδυνος απογοήτευσης μερίδας των παικτών και των fans των τίτλων της Nintendo.

Έτσι λοιπόν η Nintendo επιλέγει να μην μας δώσει ακόμα τίτλους με πλήρη voice overs, ακολουθώντας την πεπατημένη και δίνοντας σημασία σε πιο σημαντικά ( ; ) θέματα όπως η ροή του gameplay και ο χειρισμός του παιχνιδιού. Το ερώτημα όμως παραμένει: για πόσο ακόμα η Nintendo θα στερεί από τους fan της τις φωνές των ηρώων της; Όντας πλέον συνοδοιπόρος στην νέα τάξη πραγμάτων της βιομηχανίας, έχοντας επιλέξει μια διαφορετική προσέγγιση όσων αφορά τις εμπειρίες που θέλει να δώσει στους gamers, και αποτελώντας πλέον μια πολύ ισχυρή δύναμη οικονομικά και αναπτυξιακά, για πόσο ακόμα θα έχουμε παιχνίδια Mario, Zelda και Metroid «άφωνα»; Και κατά πόσο θα μπορέσει να είναι επιτυχημένη μια αλλαγή εάν και όταν το αποφασίσει η «μαμά» Nintendo;


11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Οινόφιλες Φιλοσοφίες_κανείς δεν χάνει μια ζωή που δεν την έχει.. says:
εγω παντως δεν εχω προβλημα με την μη υπαρξη voice overs
Οινόφιλες Φιλοσοφίες_κανείς δεν χάνει μια ζωή που δεν την έχει.. says:
απλά δεν θα ταίριαζαν
Οινόφιλες Φιλοσοφίες_κανείς δεν χάνει μια ζωή που δεν την έχει.. says:
όσο και αν προσπαθώ να φανταστώ κατάλληλες φωνές και ηθοποιηία
Team Solid Racing says:
μπορεις ξερεις να κανεις σχολιο στο blog
Team Solid Racing says:
δεν ειναι κλειδωμενο...
Οινόφιλες Φιλοσοφίες_κανείς δεν χάνει μια ζωή που δεν την έχει.. says:
ναι
Οινόφιλες Φιλοσοφίες_κανείς δεν χάνει μια ζωή που δεν την έχει.. says:
ίσως
Οινόφιλες Φιλοσοφίες_κανείς δεν χάνει μια ζωή που δεν την έχει.. says:
οκ θα κανω αυτα που ειπα εδω
Team Solid Racing says:
οκ

Kostas "KC" Chatzaropoulos είπε...

lol ρε Chief, βαριοσουν να γραφεις κανονικα και εκανες copy paste το msn????

Ανώνυμος είπε...

Oute emena me enoxlhse pote ston Mario h apousia voice over.
Perissotero sto Zelda.
Metroid etsi ki alliws den yparxoun polla na eipwthoun...

Ανώνυμος είπε...

Kαταρχάς φίλε dj σε χαιρετώ. Οσον αφορά το Metroid οι Npcs έχουν voice overs οχι όμως και η samus(αυτα τουλάχιστον έχω διαβάσει στα review και εχω δει στα videos,στις 25 που θα πέσει το game στα χέρια μου θα σου πω περισσότερα).
Γενικά απο το Zelda OOT αναρωτιόμουν αν θα ταίριαζαν στο zelda voice overs. Εχουν περάσει πάνω απο 10 χρόνια και ακόμα απάντηση δεν έχω βρεί. Ναι θα πρόσδιδαν πιστευω μεγαλύτερο ρεαλισμό αλλά απο την άλλη όμως μπορεί και να ξενέρωνα. Η έλλειψη φωνής κατ εμε επιτρέπει περισσότερο στην φαντασία σου να δουλέψει. διαβάζεις π.χ τους διαλόγους και δημιουργείς τη δική σου ιδεατή φωνή για τη zelda ή για την princess peach.
Τέσπα δεν προκειταί να καταλήξω κάπου 10 χρόνια αναρωτιέμαι τώρα θα βρώ την άκρη??
Πιστεύω πάντως οτι αυτό που έγινε με το Metroid3 απότελει μια μέση λύση ανάμεσα σε αυτούς που θέλουν voice overs και στους ποιό ρομάντικους που προτιμουν να δανείζουν τη δική τους φωνή στον ήρωα του εκάστοτε παιχνιδιού ειτε λέγεται zelda ή metroid ή mario κλπ.
Ισως παίζοντας το παιχνίδι να αποφασίσω και εγώ επιτέλους σε ποια πλευρά ανήκω.

BLUE BADGER είπε...

Καταρχήν σχεδόν όλοι οι χαρακτήρες του Mushroom Kingdom έχουν φωνές και κάποιες φορές μιλάνε. Για παράδειγμα δες την εισαγωγή του Mario 64. Όλοι θυμόμαστε τον ιστορικό λόγο:

"Dear Mario, please come to the castle, I've baked a cake for you!

Yours trully, Princess Toadstool
PEACH!"

Σε παρόμοια φάση μιλάει και ο mario, o luigi, ο wario (ο yoshi δεν μπορεί) άλλοτε σε μεμονομένα περιστατικά άλλoτε με μικρές φράσεις (όπως στα Mario Party, Mario Kart, Mario & Luigi κλπ)

Το "let's go" ή το It's a me! Marioooo!" προφανώς σημαίνει οτι οι χαρακτήρες έχουν φωνές και συγκεκριμένους ηθοποιούς που τις κάνουν, ασχέτως αν δεν μιλάνε κάθε φορά.

Οπότε μόνο η Samus και o Link δεν έχουν ομιλία, η πρώτη, γιατί δεν μιλάει με κανέναν και ο δεύτερος, για το λόγο που ανέφερες περί απόφασης της Nintendo.

Όσον αφορά τους hardcore τίτλους της Nintendo, μάλλον θα έπρεπε να θυμηθείς την ύπαρξη των F-Zero, Fire Emblem και Starfox, για να μην αναφερθώ σε παλιότερα franchises του στιλ Earthbound/Mother, Excitebike κλπ.

Ανώνυμος είπε...

Η Nintendo είχε πάντα την φήμη της «παιδικής» εταιρίας. Και η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν προσπάθησε σοβαρά να αποτινάξει αυτή την ιδιότητα από πάνω της.



Αυτο ακριβως ρε Κωτσο.Δεν εκανε ποτε κατι για να το αλλαξει αυτο.Μονο πριν λιγα χρονια που αγορασε τα δικαιωματα των Resident Evil πηγε να κανει κατι,αλλα στην πορεια τιποτα.Επισης στην φετινη Ε3 ηταν το αποκορυφωμα του casual.Αυτο συνδεεται αμεσα με το παραπανω πιστευω.Στοχευει σε αλλο κοινο και εχει αφησει τους hardcore απ'εξω.Αυτο δειχνει.Αυτη η "παιδικη" προσεγγιση ομως,δειχνει να πουλαει σε αυτο το νεο κοινο και τωρα ειναι που η Nintendo δεν θα αλλαξει αυτη τη συμπεριφορα.

Kostas "KC" Chatzaropoulos είπε...

Oταν μιλαω περι φωνης εννοψ φυσικα την υπαρξη ολοκληρομενων προτασεων και οχι την μη υπαρξη εξ' ολοκληρου φωνης. Μπορει οι περιορισμοι της τεχνολογιας μεχρι τωρα να μην επετρεπαν την χρηση voice overs (κατι το οποιο μαλλον ειναι χαζο σαν δικαιολογια, ειδικα απο την στιγμη που τιτλοι σαν τα Final Fantasy εχουν πληρη voice overs για το PS2), αλλα πλεον οι εποχες εχουν αλλαξει, και αυτο ειναι μια επιλογη που θα πρεπει να κανει η Nintendo.

Απο εκει και περα, για το παιδικο του χαρακτηρα της Ν θα τα αναλυσουμε αλλη φορα...

Jake Marshall είπε...

Στο Mario έχει κανονικό voice acting (όπως το εννοείς) από την εποχή του Mario 64, στο Sunshine εισαγωγή - τερματισμός είχαν και πάλι κανονικό voice acting, δεν υπάρχει ολοκληρωμένο voice acting από την άποψη πως κάθε φορά στο παιχνίδι συναντώντας κάποιον χαρακτήρα θα σου μιλάει (αλήθεια είναι αναγκαίο κάτι τέτοιο σε αυτή τη περίπτωση;) θα έκανε καλύτερο το παιχνίδι πατώντας το Β δίπλα στον Toad να ακούγεται (Press the C buttons to change the camera direction;), ακόμα και στα περισσότερα JRPG όμως, voice acting δεν έχει κάθε φορά που μιλάς στον οποιοδήποτε χαρακτήρα μέσα στο παιχνίδι, παραμόνο στα cut scenes, το Mario δεν έχει κάποιο πολύπλοκο σενάριο, με συζητήσεις επί συζητήσεων και προβληματισμούς που πρέπει να ακουστούν, δεν είναι Metal Gear ή Halo, είναι ένα platform και όπου χρειάζεται να έχει voice acting το είχε.
Voice acting έχει επίσης μπει στα παιχνίδια που ανέφερε ο Blue Badger, (ποιος ξεχνά το επικό Do a Barrel Roll!) αν και στο Fire Emblem θα έπρεπε να είχε μπει voice acting και στα cut scenes κι όχι αποκλειστικά στα FMV’s.

Άλλο το Mario όμως κι άλλο το Zelda ή το Metroid, δε μπορούμε να βάζουμε όλα στο ίδιο τσουβάλι, άλλο παιχνίδι το ένα άλλο το άλλο, άλλες απαιτήσεις το ένα άλλες το άλλο, αλλά σκηνικά και φιλοσοφία το ένα κι άλλα το άλλο.
To Zelda χρειάζεται πλήρες voice acting (εκτός Link), όπως και το Metroid (στη περίπτωση που υπάρχουν Npc’s), εκεί που θα ήταν αχρείαστο το voice acting σε ένα Mario game στην περίπτωση του Toad, θα χαριζε άλλο κυρος και ατμοσφαιρα σε ένα Zelda, στη σκηνή που ο Link στο Ocarina συναντά τον Ganondorf με γυρισμένη τη πλάτη να παίζει το εκκλησιαστικό, ή στο Wind Waker στην εξομολόγηση του Βασιλιά της Hyrule κοκ.

Το Metroid από την άλλη λόγο των γνωστών ιδιαιτεροτήτων της σειράς, δεν χρειάσθηκε ποτέ έως τώρα voice acting, στο Corruption όπου υπάρχουν Npc’s η Retro έχει βάλει κανονικότατο voice acting μέσα.

Kostas "KC" Chatzaropoulos είπε...

Oποτε λοιπον θα πρεπει να κανουμε εναν διαχωρισμο και να πουμε οτι αναλογα με το ειδος του παιχνιδιου θα πρεπει να υπαρχει και voice acting.. Μαλιστα, δεν διαφωνω καθολου, αντιθετα νομιζω οτι ειναι και η πιο σωστη λογικη. Απο την αλλη δε θα επρεπε τουλαχιστον στα σημαντικα σημεια του εκαστωτε Μαριο να υπαρχει αυτο το πραγμα;

Ανώνυμος είπε...

Ακομα καλυτερο θα ηταν να μην ειχε και γραφικα, και να τα φανταζομασταν και αυτα!!!

Οκ περα απο την πλακα, στο καινουριο Ζελντα ειχε μερικα επιπλεον vopiceovers και χαραχτηρες με περησσοτερη προσωπικοτητα απο το συνηθησμενο, τα οποια μου την εσπασαν! το Ζελντα θα πρεπει να ναι ενα ξεγνοιαστο παιχνιδι....
Οποτε θα ελεγα οτι ολα αυτα ειναι οπως μαθει κανεις ετσι μας εμαθε η νιντυ ετσι θα συνεχησει.

Ανώνυμος είπε...

Σωστός ο solid.Πρέπει κάποια στιγμή να γίνει η στροφή σε όλους τους τίτλους της ninty ανεξαιρέτως αλλά το θέμα είναι ότι πρέπει να γίνουν προσεκτικά ώστε να μη χαθεί η μαγεία και να μην βγει γελοίο αποτέλεσμα.